Omlouváme se za nepříjemnosti.
Najděte znovu to, co hledáte
Najděte znovu to, co hledáte
Sortiment železniční stavby zahrnuje pražce: výhybkové, železniční příčné kolejové, hranoly a trámy, mostnice. Vše vyrábíme na míru z kvalitního dubového dřeva.
Železniční pražce tvoří součást železničního svršku, na který se upevňují kolejnice. Vyrábíme je z dubového dřeva, které má vysokou odolnost vůči tlaku i vodě. Ze dřeva se vyráběly pražce od samého počátku železnice. Aby nepodléhalo dřevo zkáze, je nezbytná impregnace. Ukládají se do štěrkového lože.
Proti ostatním materiálům je dřevo podstatně pružnější, a tudíž není tolik poškozováno vibracemi. Dá se snadno opracovávat. Proti praskání bývají konce pražců zpevněny. Používá se buď opásání plechovou obroučkou, nebo zatlučení zpevňujícího elementu do konce pražce. Tímto elementem je buď ocelový pásek ve tvaru písmene S, nebo deska, z níž trčí sada hrotů. Pražce se většinou dodávají nepředvrtané, vrtají se až při montáži koleje.
Železniční stavby dubové jako jsou pražce se označují hřebem s označeným rokem výroby a způsobem impregnace. Pro dubové dřevo se používá značka kruhu. Pozor! Staré železniční pražce nejsou vhodným doplňkem zahrad. Často obsahují karcinogenní látky jako je například chlorid rtuťnatý.
Rozlišujeme pražce čtyřstranně řezané (kvalitnější, s obdélníkovým průřezem) a dvoustranně řezané (povalové - mohou mít na bocích výraznou oblinu danou povrchem kmene stromu, nicméně se již na železničních stavbách nepoužívají). Výhybkové pražce jsou vždy čtyřstranně řezané a mohou být různě dlouhé až do 4700 mm. Zvláštním případem jsou mostnice, které se používají především na ocelových mostech bez štěrkového lože.