REKLAMAČNÍ PODMÍNKY – ODPOVĚDNOST ZA VADY

6.1.  Zboží je vadné, není-li zákazníku dodáno v ujednaném množství, jakosti a provedení. Nejsou-li jakost a provedení ujednány zvlášť, platí údaje o jakosti a provedení uvedené u zboží v katalogu internetového obchodu, jinak prodávající plní v běžné jakosti a provedení vhodných pro obvyklý účel. Tato odpovědnost za vady prodávajícího není zárukou za jakost dle ustanovení §2113 a násl. občanského zákoníku.

6.2.  Práva zákazníka z vadného plnění zakládá vada, kterou má zboží při přechodu nebezpečí škody na zákazníka, byť se projeví až později. Právo zákazníka založí i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti.

6.3.  Zákazník je povinen při převzetí zboží pečlivě prohlédnout a bezodkladně upozornit společnost OKAN Trading spol. s r. o. na případné vady zboží. Zjevné vady zboží, které nebyly odhaleny v okamžiku přechodu nebezpečí na zákazníka není zákazník oprávněn uplatňovat. Vady, resp. neshody související s charakteristikou, resp. přírodními změnami materiálu (dřeva) a rozdílné barevnosti nejsou považovány za vady – jedná se o přirozený proces. . Skryté vady je třeba reklamovat bez zbytečného odkladu, a to od okamžiku, kdy je zákazník zjistil, nebo mohl zjistit při vynaložení náležité péče, nejpozději však do 6 měsíců od dodání zboží. Reklamaci je možné učinit pouze písemným oznámením na adresu sídla společnosti OKAN Trading spol. s r. o. Pokud není dohodnuto jinak, platí při uplatnění vad a nároků z nich ustanovení občanského zákoníku o odpovědnosti za vady.

6.4.  Zákazník bere výslovně na vědomí, že za vadu zboží nemohou být považovány změny vzhledu zboží způsobené specifickými vlastnostmi zboží a materiálu, z kterých je zboží vyrobeno, zejména zákazník bere na vědomí, že:

  • Dřevěné výrobky se mohou vzhledově (tj. jak barvou, vzhledem, tak texturou) lišit od výrobků či výsledků, které jsou uvedeny na fotografiích k výrobkům, a to z důvodu nemožnosti zajistit stejnost použitých materiálů přírodních zdrojů nebo provádění služeb manuálně,
  • Dřevěné výrobky mohou obsahovat drobné nesrovnalosti plynoucí z nepravidelnosti a nepředvídatelnosti charakteristiky dřeva jako přírodního materiálu – zejména praskliny, rýhy a suky v textuře dřeva nemohou být hodnoceny jako vady díla,
  • Dřevěné produkty budou v průběhu času mírně měnit odstíny barev, a to v důsledku běžných přírodních procesů, kterým nelze zabránit,
  • Dřevěné produkty mohou v čase i prostředí v rámci přírodního procesu – přirozené roztažnosti dřeva a dalších vlastností, měnit svůj vzhled i velikost,
  • Povrchová úprava dřeva jako je například lazura na výrobcích může v průběhu času dále vysychat a může docházet k lokálním odlupkům nebo opotřebení materiálu v důsledku přírodních procesů vysychání,
  • Tolerovaná odchylka pily, které nelze zabránit a která je v souladu s technickými normami, činí 0,5mm až 1,5 cm,
  • Tolerovaná odchylka řeziva – polotovaru či výrobku, které nelze zabránit a která je v souladu s technickými normami, činí 0,01 mm až 2 mm.

6.5.  Podmínkou záruky a odpovědnosti za vady je vhodná a pravidelná údržba v souladu s charakteristikou materiálu. Společnost může poskytnout pokyny k dané údržbě, avšak ta závisí i na způsobu instalace a použití zboží. Prodávající neodpovídá za instalaci a užívání zboží a výrobku, pokud instalaci na pokyn zákazníka nezajišťuje. Instalace zboží musí být provedena odpovědnou osobou, která bude dodržovat veškeré právní předpisy a příslušné technické normy.

6.6.  Je-li shledáno, že zboží vykazuje vady, má zákazník práva z vadného plnění. Prodávající odstraní vadu dodáním nového nebo chybějícího zboží či jeho části nebo opravou, a to v závislosti na uvážení prodávajícího. Neodstraní-li prodávající vadu zboží ani ve lhůtě 60 dnů nebo vadu zboží odmítne odstranit, může zákazník následně požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže zákazník změnit bez souhlasu prodávajícího.

6.7.  Vyjma ustanovení odst. 6.3., 6.4., 6.5. se ostatní ustanovení tohoto článku nepoužijí, pokud je zákazník spotřebitelem.

6.8.  Zákazník má právo reklamovat vady, pouze pokud vznikly vadnou výrobou ve výrobním procesu společnosti.

6.9.  Vyřízením reklamace se neposkytuje nová záruka za jakost ani neběží nová lhůta odpovědnosti za vady.

6.10 Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze odstoupit od kupní smlouvy u zboží, které bylo vyrobeno či upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu (zakázková výroba)

Nahoru
Menu
Zavřít
Cart
Zavřít
Zpět
Profil
Zavřít